środa, 17 października 2012

Muffiny korzenne z jabłkami

Moje kolejne podejście do jabłkowych muffinek - Muffinki korzenne z jabłkami i orzechową posypką. Tym razem wyrosły!!! Są piękne :) Ale niestety znowu przyklejają się do papilotek, póki co nie odkryłam jeszcze dlaczego tak się dzieje. Ale smakują nieźle, nadal to nie jest TO, ale jestem blisko :)


  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki razowej
  • 1 łyżka przyprawy korzennej do pierników ( mogłam dać więcej - nie zaszkodziłoby)
  • 0,5 szklanki brązowego cukru
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ok 1 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki maślanki
  • 1 jajko
  • 3 łyżki roztopionego masła (ok 45 g)
  • 3 średniej wielkości jabłka
  • cukier kandyzowany - do posypania
Suche produkty, (mąkę pszenną i razową, cukier, przyprawę, sól, proszek do pieczenia, sodę) wymieszać w jednej misce. W drugiej wymieszać produkty mokre - 0,5 szklanki mleka, maślankę, jajko i masło. Produkty mokre dodać do suchych i wymieszać, jeśli ciasto jest zbyt gęste dodać resztę mleka. Mieszać należy jedynie do połączenia produktów, najlepiej łyżką. Następnie dodać jabłka, wcześniej obrane i pokrojone w drobną kostkę. Wypełnić papilotki do ok 3/4 wysokości. Posypać kandyzowanym cukrem.
Wstawić do rozgrzanego do 190° C piekarnika. Piec ok 20-25 minut. Wystudzić na kratce.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. W sumie to te poprzednie bardziej mi smakowały ale nie są złe. Szkoda tylko że się przyklejają...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinię :)