czwartek, 1 listopada 2012

Księżniczkowe babeczki czyli waniliowe muffiny z kremem śmietanowym.

Jak już wspomniałam przy poprzednim przepisie oprócz haloweenowych sów specjalnie dla solenizantki były - Księżniczkowe babeczki. Podstawowy przepis na te muffiny zauważyłam chyba ze 3 lata temu w programie Nigelli Lawson. Zmodyfikowałam je, aby były bardziej przystawały do polskich realiów a zarazem aby były bardziej przyswajalne dla mojego podniebienia :D  Krem jest z tego przepisu Babeczki - rudolfy, jest pyszny, lekki a słodkość można sobie samemu dostosować. Aha jeszcze jedno przepis jest na ok 20-24 muffiny , po porostu są tak dobre że nie ma sensu piec ich mniej ;)

Muffiny

  • 250 g masła
  • 250 g cukru
  • 300 g mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • około połowy zapachu waniliowego
  • ok 6 łyżek mleka 
Utrzeć masło z cukrem, dodać po kolei jajka nie przerywając ucierania. Następnie dodać suche składniki - przesianą mąkę, proszek i cukier. Dodać zapach waniliowy. No i teraz czas na mleko, ja dodaję na oko więc trudno mi napisać dokładnie ile tego mleka potrzeba. Generalnie dodaję go do momentu aż masa zaczyna lekko spływać z łyżki. 
Napełniamy papilotki do 3/4 wysokości i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200°C na ok 25 minut.
To jest przepis podstawowy, jednak na bazie tych muffinek robiłam wariacje z kakaem, kawałkami czekolady, owocami, migdałami, orzechami itd.

Krem
  • 600 ml śmietany kremówki - 36%
  • 250 g serka Mascarpone
  • 5 łyżek cukru pudru
  • kilka kropli zapachu waniliowego
Ubić schłodzoną śmietanę na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukru pudru. Do masy dodać zimny serek mascarpone i zapach waniliowy, wszystko razem delikatnie wymieszać, żeby bita śmietana nie opadła.

Dekoracja
  • różowe kuleczki
  • różowe i czerwone cukrowe serduszka
Nadziać szprycę do ozdabiania śmietanowym kremem i ozdabiać wystudzone babeczki wedle uznania. Następnie posypać kuleczkami i serduszkami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinię :)